Vragen

Veelgestelde vragen

FAQ Tante Door

Nemen jullie maatregelen t.a.v. het coronavirus?
Ja zeker! In eerste plaats vinden wij de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers en klanten erg belangrijk, dus volgen we de situatie op de voet en houden we ons aan de adviezen.
Tijdens het maken en samenstellen van de boxen wordt er nog strenger gelet op de hygiëne en veiligheid van de medewerkers. De bezorging van de pakketten zal iets anders verlopen dan u gewend bent. Bij aankomst belt de chauffeur aan, zoals gebruikelijk, en zet de Food box geopend voor de deur neer. De chauffeur neemt vervolgens minimaal 1,5 m afstand en vraagt jou om zelf de inhoud uit de Food box te halen. Bij bezorging bij de buren geldt dezelfde bezorgmethode. Indien na het aanbellen sprake is van geen gehoor, zal de chauffeur direct telefonisch contact met je opnemen, voordat de Food box bij de buren zal worden aangeboden.
Hoe werkt het bestelproces?
Voeg de gewenste Tante Door pakket(ten) toe aan de winkelwagen, vul je gegevens in en reken af. Je ontvangt een bevestigingsmail en op de dag van bezorging ontvang je een mail met het tijdvak waarin het pakket geleverd wordt. Voor de leverdagen geldt het volgende:
  • - Maandag voor 12.00 uur besteld = dinsdag avond in huis
  • - Dinsdag voor 12.00 uur besteld = donderdag avond in huis
  • - Donderdag voor 12.00 uur besteld = vrijdag avond in huis
  • - Vrijdag voor 12.00 uur besteld = maandag avond in huis
Je dient thuis te zijn voor de levering. Het pakket wordt bezorgd door PostNL food service, je krijgt de Tante Door pakket(ten) in een gesloten gekoelde box, deze wordt geopend bij de deur, je ontvangt je pakket(ten) en de PostNL food service neemt de koelbox weer mee terug.
Ontvang ik een track-and-trace code?
Ja zeker! Van postNL ontvang je een track-and-trace code. Op de dag van levering ontvang je in de ochtend een tijdsvak van een uur waarbinnen je pakket zal worden bezorgt. En vanaf het moment dat de chauffeur aan zijn route is begonnen kan je hem/haar ook live volgen.
Wat gebeurd er als ik niet thuis ben?
Ben je toch niet thuis tijdens de verzorging? Dan probeert de bezorgen je eerst te bellen op het opgegeven telefoonnummer. Bij geen gehoor, probeert de bezorger het pakket bij je buren af te leveren. Nemen de buren het niet aan? Dan gaat het pakket terug naar de verzender. Het pakket kan helaas, om de kwaliteit te blijven garanderen, niet opnieuw worden aangeboden.
Kan ik pakket samenstellingen wisselen?
Helaas is dit niet mogelijk. Om verspilling tegen te gaan is ieder pakket gebaseerd op ± 2 kippen. Wij vinden het belangrijk om ieder onderdeel van de kip te verwerken in een pakket. We horen je denken ± 2 kippen? Hoe kan dat? Dit leggen wij graag uit! We beginnen met een klein stukje anatomie. Een kip bestaat uit 25% filet, 25% poten en 50% gehaktproducten (dit kunnen drumsticks, dijen en/of vleugels zijn). Deze percentages zullen nooit verschillen, wat wel kan verschillen is het gewicht van onze kippen. Het volgende punt hebben we net stiekem al benoemd: namelijk groei. Tante Door kippen groeien op een natuurlijke manier op, hierdoor kan er gewichtsverschil ontstaan. Jij en ik zijn immers ook niet hetzelfde, zelfs niet als we heel ons leven lang dezelfde hoeveelheden en producten zullen eten. De een groeit sneller dan de ander, hier willen wij absoluut niet mee sjoemelen. Schrik dus niet als de maten van onze producten niet iedere keer gelijk zijn. Onze pakketten hebben we naar de anatomie van een kip opgedeeld. In ieder pakket zitten 8 bakjes van ca. 250 gram. De indeling van het pakket is als volgt: 25% filetproducten, 25% pootproducten en 50% gehaktproducten. Onze pakketten bestaan dus uit ± 2 kippen. De ene keer zullen dit er 2,5 zijn en de andere keer misschien precies 2. Dit is allemaal afhankelijk van het gewicht van de kip. Waar we wel 100% zeker van zijn is dat onze pakketen iedere keer weer de lekkerste Tante Door producten bevatten.
Kan ik producten bij bestellen?
Nee, dat kan helaas niet. Bij ons worden de hele Tante Door kippen verwerkt om verspilling tegen te gaan.
Hoe lang is het vlees houdbaar?
Op iedere verpakking staat een THT (tenminste houdbaar tot) datum, dit is de houdbaarheid in de koelkast. Vries je het vlees in? Dan blijven onbewerkte producten (zoals filet en vleugels) wel tot 9 maanden goed en gehakt producten (zoals boomstammen en burgers) tot wel 3 maanden. Zo kun je langer van het vlees genieten!
Kan ik het vlees invriezen?
Ja! Dat kan zeker. Althans, als het lukt om niet alles in een keer lekker op te eten.
Zijn alle producten allergeenvrij?
Bijna alle producten zijn allergeenvrij. Wij werken met een serie producten vrij van MSG en 14 declarabele allergenen en met een minimale hoeveelheid zout en fosfaten. Onder declarabele allergenen wordt verstaan:
  • Glutenbevattende granen
  • Schaaldieren
  • Eieren
  • Vis
  • Pinda’s
  • Soja
  • Melk (Incl. lactose)
  • Noten
  • Selderij
  • Mosterd
  • Sesamzaad
  • Zwaveldioxide en sulfiet
  • Lupine
  • Weekdieren
Er zijn een aantal producten waar wij kaas (lactose), varkensvlees (geen allergeen) of soja aan hebben toegevoegd, denk hierbij aan boomstammen of cordon bleu's. Dit staat duidelijk vermeld in de artikel omschrijving. Alle overige producten zijn allergeenvrij.
Hoe leeft Tante Door?
Onze Tante Door kippen groeien op bij onze eigen boeren. Door de ramen en deuren in de stal heeft Tante Door een natuurlijk dag- en nachtritme. Tante Door heeft de hele dag toegang tot 100% plantaardige voeding en water. Het voer is coccidiostatica vrij en Tante Door is vrij van antibiotica. Wil je meer te weten komen over Tante Door? Klik dan hier!
Waar komen de Tante Door kuikens vandaan?
Het gehele proces van Tante Door is van A tot Z is in eigen beheer. Wij hebben onze eigen moederdierenstal. Uit de eieren die daar worden gelegd komen Tante Door kuikens. Het uitbroeden van de kuikens vindt plaats bij de broederij, ook met de broederij werken wij samen.
Gebruiken jullie alleen hennen of ook hanen in de pakketten?
Wij maken geen onderscheid tussen hennen en hanen. Ze zitten dus beide in de vleespakketten.
Denken jullie ook aan het milieu?
Ja! Wij vinden het milieu ontzettend belangrijk en proberen onze CO2 voetprint zo laag mogelijk te houden. De verpakkingen die wij gebruiken zijn allemaal recyclebaar. De plastic bakjes zijn gemaakt van gerecycled plastic en ons drukwerk is gedrukt op FSC gecertificeerd papier.
Kan ik Tante Door producten ook in een fysieke winkel kopen?
Ja, dat kan! Tante Door producten zijn te koop bij de betere slagerijen en poeliers. Benieuwd naar een verkooppunt bij jou in de buurt? Neem dan een kijkje op www.datzegtgenoeg.nl/verkooppunten.
Tante Door stempel
Top